Ir al contenido principal

La Web d'un Institut: oblidar el que implica comunicar


Després de més de 10 anys treballant al Sector Financer, el mes de Setembre del 2012 vaig iniciar una nova aventura: la de convertir en professió la meua vocació.
Llicenciada en Psicologia a l'any 2000 vaig estudiar una carrera que em permetés sentir-me útil més enllà del meu sou.
Les coses no estan sent gens fàcils però no intentar-ho hagués fet que sempre me n'hagués penedit.

Tinc pendent i en ment un post sobre com de paralels poden arribar a ser les formes de treballar en aquests dos mons que conec tan diferents. Però serà més endevant. Últimament els treballs del Màster de Formació de Professorat absorbeixen tot el meu temps de Lectura/Escriptura.

Compartiré aquí una de les reflexions que he fet al meu Blog de Pràcticum. Una reflexió que crec, serveix a molts Instituts. N'hi haurà més.... sobretot, el que penso de la Inclusivitat (que no integració) educativa, i quan acabi, sobre la meua experència a la UOC...





Edat de l’Institut

L’Institut on faig les pràctiques és molt vell. Físicament. És un edifici antic, reformat només per a poder dividir aules grans en més petites, o transformar espais en departaments o noves aules. Però quan entres, la impressió involuntària és d’haver tornat enrere molts anys. Resulta curiós i a l’hora important de tenir en compte, com condiciona l’espai físic a la idea que pots fer-te de com tenen lloc els processos d’ensenyament i aprenentatge en un centre.

Però això no és just. No és just pensar o deduir que en un centre físicament antic no hi ha professors amb actitud d’aprenentatge continu, no hi ha estratègies d’ensenyament innovadores, no hi ha una educació inclusiva, innovadora, i en la cerca constant de l’excel·lència.
Els professors. Molts, molts dels professors del centre són també grans. Amb molts anys d’antiguitat al centre. Em pregunto… té a vore? D’entrada diria que no, però també penso que si l’Institut fa molts anys que funciona, també és més fàcil que hi hagi professors que fa molts anys que hi tenen la plaça definitiva allà i viuen a la mateixa ciutat, etc.
I tampoc seria just pensar o deduir que professors amb molta experiència a la seva esquena, amb anys de docència no mantinguin també anys d’aprenentatge i una mentalitat oberta al canvi i acostumada a l’adaptació i innovació.
De fet ni vull ni puc ni estic en condicions d’opinar sobre els processos d’ensenyament i aprenentatge que tenen lloc a l’Institut.  No els veig, ni podria arribar a conclusions amb el poc temps que estic per l’Institut.
Però… sí puc opinar sobre allò que mostren a l’exterior. La seva web del centre. Com sabeu el meu projecte consisteix en fer un Blog per i amb la USEE. Un blog com a finestra al món, un blog per comunicar-nos, un blog per ser presents. Ja vaig passar usos educatius dels blogs. Però el que crec és que un centre avui en dia ha de tenir una web accessible, còmoda i sobretot útil. Una web és una de les formes més àgils i actualment de les més importants per a comunicar-se amb l’entorn: les famílies, les empreses del voltant, el barri, altres instituts, altres professors, etc…  Si la web del centre no és accessible i la informació està dispersa i poc actualitzada… de què serveix? O de què serveix tenir un compte de Twitter que no es fa servir?
Comentant aquest tema  i el meu parer amb una de les professores a finals de Gener, estant d’acord en mi reflexionava en veu alta, dient que “el centre és massa vell” per tot això.  ;-) "

Comentarios

Entradas populares de este blog

Crisi... sí

Soc una persona positiva. Els que me coneixen ho saben i els que no ho deuen haver notat per la majoria de posts que escric. Porto uns dies evitant escriure aquest post, però no me sento gens positiva. I sento que és algo que es respira, que es palpa a poc que parlis amb qui tens al costat. Evito escriure'l per què no m'agrada escriure de política aquí i evitaré el fer-ho, tot i així, trobo que la situació que estem visquent em desborda i potser no només ho veig jo així. Són massa coses les que es van acumulant i fan que el que potser em semblava una mena de petita "histèria col·lectiva" ho comenci a trobar greu. La vaga de transportistes està sent només la punta d'un iceberg, i les seves conseqüencies són importants. No criticaré mai a ningú que fassi vaga per lluitar per algo, el que no acabo d'entendre és aquesta necessitat de perdoneu l'expressió "putejar" als altres. Que ens quedem sense benzina els que cada dia hem d'anar a treballar en...

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos New Africa/Shutterstock Sylvie Pérez Lima , UOC - Universitat Oberta de Catalunya La vuelta al cole de septiembre del 2020, y el curso 2020–2021, estuvieron marcados por los termómetros, las mascarillas, los grupos burbuja, medidas estrictas para las entradas y las salidas, recorridos marcados dentro de los centros educativos, ausencia de salidas y excursiones, y distancias de seguridad en todo y para todo. Una situación que, aunque fue algo más tranquila el curso 2021–2022, supuso un gran esfuerzo para toda la comunidad educativa. Han pasado ya (o sólo) tres años, y parece que el nuevo curso iniciado en septiembre se asemeja a los anteriores a la pandemia. Pero hay algo diferente: inicia su escolarización la “generación pandemia”, los niños y niñas nacidos durante el confinamiento. Cómo ha afectado a los más pequeños Hemos podido observar a lo largo de...

La gestió de l'alumnat amb trastorn de conducta i/o conductes disruptives

No hi ha dubte que l'alumne que ens diu que no, que ens fa sorolls, que ens contesta, que parla quan no hauria de fer-ho, el que ens sembla que ens desafia, el que troba allò que precisament ens farà alterar la gestió de l'aula, el que sembla que no vol aprendre, que ens molesta... és l'alumne que ens suposa un major repte com a docents a les aules. L'anomenat alumne disruptiu és el que ens posa a prova sovint, però aquell amb un reconeixement NEE o diagnòstic de Trastorn de Conducta ens situa sovint davant la sensació que no aconseguirem que aprengui, i ens farà qüestionar-nos si ho fem bé si hi reflexionem, però també ens podrà portar a dir que simplement, no hi ha res a fer amb ell. I tirar la tovallola. Abocant llavors  l'alumne a l'expulsió permanent, i a poques solucions que acabin conduint a l'èxit educatiu i l'evitació de l'abandonament escolar.  Sense tenir receptes vàlides per tothom ni varetes màgiques que ho solucionen tot, us p...