Ir al contenido principal

Obert el termini per la sol·licitud de beques per estudis post-obligatoris: Informació i tràmits

Reprodueixo entrada a la web de l'Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació amb la informació sobre la tramitació i sol·licitud de Beques per estudis post-obligatoris:

Obert el termini per la sol·licitud de beques per a cursar estudis post-obligatoris: Batxillerat, Cicles Formatius i Superiors, Ensenyaments Artístics, Universitat (Graus, Màsters...). 

A la web del Ministerio de Educación y Deporte es troba la informació sobre terminis i procediments: Beques i ajudes de caràcter general 2014-2015 (Web del MECD)

Terminis i adreça web on tramitar-la

Estudis no universitaris: Fins el 30 de setembre, i es gestiona des d'aquesta web, punxant on posa "acceso al servicio online"

Estudis universitaris: Fins el 15 d'octubre, i es gestiona des d'aquesta web, punxant també on posa "acceso al servicio online"

Al final de la tramitació es genera un document que cal conservar. Per tal d'ajudar a omplir el formulari web, es pot consultar aquesta web (www.dudasbecasmec.com) , on s'indiquen les passes a seguir i ressolen els dubtes més habituals.

Tipus de beques

En funció del tipus d'estudis, nota mitja del curs anterior, la renta i el domicili es poden optar a diferents tipus de beques i de diferents quanties (Beca fija por renta, beca fija por residencia, beca básica, beca de matrícula...)
En el Capítol IV de la Ressolució publicada al BOE estan detallats els requisits per accedir-hi. 
Aquí teniu accés a la Ressolució, i s'hi accedeix també des de la pàgina de Documents de la Web.  

El Ministeri ha preparat un simulador per saber la quantia de la Beca que pertocaria, però cal tenir en compte que la informació que s'obté no és vinculant, que pot variar i que no verifica si es compleixen o no els requisits. 


A la Ressolució s'hi fan constar les notes mínimes requerides dels cursos anteriors tot i que no són, com deiem, l'unic requisit a complir per accedir a la concessió de les beques. 


Comentarios

Julio ha dicho que…
Estupendo, aunque me sorprende que no hayan modificado los umbrales de las becas mec

Entradas populares de este blog

Crisi... sí

Soc una persona positiva. Els que me coneixen ho saben i els que no ho deuen haver notat per la majoria de posts que escric. Porto uns dies evitant escriure aquest post, però no me sento gens positiva. I sento que és algo que es respira, que es palpa a poc que parlis amb qui tens al costat. Evito escriure'l per què no m'agrada escriure de política aquí i evitaré el fer-ho, tot i així, trobo que la situació que estem visquent em desborda i potser no només ho veig jo així. Són massa coses les que es van acumulant i fan que el que potser em semblava una mena de petita "histèria col·lectiva" ho comenci a trobar greu. La vaga de transportistes està sent només la punta d'un iceberg, i les seves conseqüencies són importants. No criticaré mai a ningú que fassi vaga per lluitar per algo, el que no acabo d'entendre és aquesta necessitat de perdoneu l'expressió "putejar" als altres. Que ens quedem sense benzina els que cada dia hem d'anar a treballar en...

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos New Africa/Shutterstock Sylvie Pérez Lima , UOC - Universitat Oberta de Catalunya La vuelta al cole de septiembre del 2020, y el curso 2020–2021, estuvieron marcados por los termómetros, las mascarillas, los grupos burbuja, medidas estrictas para las entradas y las salidas, recorridos marcados dentro de los centros educativos, ausencia de salidas y excursiones, y distancias de seguridad en todo y para todo. Una situación que, aunque fue algo más tranquila el curso 2021–2022, supuso un gran esfuerzo para toda la comunidad educativa. Han pasado ya (o sólo) tres años, y parece que el nuevo curso iniciado en septiembre se asemeja a los anteriores a la pandemia. Pero hay algo diferente: inicia su escolarización la “generación pandemia”, los niños y niñas nacidos durante el confinamiento. Cómo ha afectado a los más pequeños Hemos podido observar a lo largo de...

La gestió de l'alumnat amb trastorn de conducta i/o conductes disruptives

No hi ha dubte que l'alumne que ens diu que no, que ens fa sorolls, que ens contesta, que parla quan no hauria de fer-ho, el que ens sembla que ens desafia, el que troba allò que precisament ens farà alterar la gestió de l'aula, el que sembla que no vol aprendre, que ens molesta... és l'alumne que ens suposa un major repte com a docents a les aules. L'anomenat alumne disruptiu és el que ens posa a prova sovint, però aquell amb un reconeixement NEE o diagnòstic de Trastorn de Conducta ens situa sovint davant la sensació que no aconseguirem que aprengui, i ens farà qüestionar-nos si ho fem bé si hi reflexionem, però també ens podrà portar a dir que simplement, no hi ha res a fer amb ell. I tirar la tovallola. Abocant llavors  l'alumne a l'expulsió permanent, i a poques solucions que acabin conduint a l'èxit educatiu i l'evitació de l'abandonament escolar.  Sense tenir receptes vàlides per tothom ni varetes màgiques que ho solucionen tot, us p...