Ir al contenido principal

Entradas

Obert el termini per la sol·licitud de beques per estudis post-obligatoris: Informació i tràmits

Reprodueixo entrada a la web de l'Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació amb la informació sobre la tramitació i sol·licitud de Beques per estudis post-obligatoris: Obert el termini per la sol·licitud de beques per a cursar estudis post-obligatoris: Batxillerat, Cicles Formatius i Superiors, Ensenyaments Artístics, Universitat (Graus, Màsters...).  A la web del Ministerio de Educación y Deporte es troba la informació sobre terminis i procediments: Beques i ajudes de caràcter general 2014-2015 (Web del MECD) Terminis i adreça web on tramitar-la Estudis no universitaris : Fins el 30 de setembre, i es gestiona des d'aquesta web , punxant on posa "acceso al servicio online" Estudis universitaris: Fins el 15 d'octubre, i es gestiona des d'aquesta web , punxant també on posa "acceso al servicio online" Al final de la tramitació es genera un document que cal conservar. Per tal d'ajudar a omplir el formulari web, es pot consul...

#Vendrell, mancat d'equipaments. Sala d'estudis?

Sala d’adults a la Biblioteca Terra Baixa del Vendrell, una tarda qualsevol, 6 joves adolescents al voltant d’una taula de 4 persones, sabent que només poden ser-hi quatre i intentant mantenir el màxim silenci possible mentre treballen amb la taula plena d’apunts (sense cap llibre de consulta de la Biblioteca sobre la taula). Una altra taula, tres joves universitaris es concentren amb cascs endollats a un mòbil, sobre uns apunts trets de carpetes i acompanyats a vegades, d’ordinadors, aprofitant la connexió wifi gratuïta a tota la Biblioteca. A moltes taules, també les que són a la sala de dalt, portàtils oberts i tabletes amb pantalles que porten a l’ IOC, a la UOC, instituts de la localitat o navegant cercant informació per omplir encara més apunts. La sala en veu alta, una petita sala tancada on es permet parlar a un volum de veu “normal” està ocupada amb un petit grup de quatre persones dissertant sobre algun treball, però sense necessitat de consulta amb llibres de la Biblioteca ...

8 de Març: Dia Internacional de la Dona (Treballadora). No el penso celebrar

Es que hi ha el Dia Internacional de l'Home? o el Dia Internacional de l'Home que fa les feines de casa? fa cent anys, quan es va començar a marcar aquest dia, el 8 de Març, com a reivindicació de la dona al món laboral, i com a data per a lluitar per la igualtat potser tenia sentit aquest dia, avui en dia i tal com l’estem enfocant, no. I sí, sóc dona . I diria que feminista , i molt femenina. Però no feminista en les formes de fer d’aquelles que es proclamen com a tals. Hi ha una màxima en aquest tema que semblem oblidar: no hi ha major igualtat que la normalitat. I la normalitat no s’assoleix amb els actes que es programen en un dia en concret. Resulta que com que és el Dia Internacional de la Dona, les dones faran actes per demostrar-se a sí mateixes com són d’importants, i els homes que no estiguin realment convençuts que no estan per sobre d’una dona només per ser home, faran "el paripé" fent acte de presència i fent discursos, en el millor dels c...

Sobre la separació i segregació dels alumnes a l'ESO

Fa molt de temps que sé que en molts Instituts a Catalunya es separa als alumnes en grups "homogenis" en quant a resultats acadèmics. Una pràctica segregadora que aten a poques raons pedagògiques i educatives i que en canvi, alguns docents justifiquen sense gaires referències clares i objectives. Alguns ansien els nivells educatius de Finlàndia, i simplement com a exemple, sabem que allà l'educació és absolutament inclusiva fins als 16 anys amb el suports que siguin necessaris dins l'aula. Però el més sorprenent és que la pròpia Consellera d'Ensenyament, anuncia com a gran novetat pel curs vinent, la institucionalització d'aquesta pràctica, explicant com separarà als alumnes que s'incorporin a la ESO amb dificultats d'aprenentatge : Gencat, 30 de maig de 2013  I ho fa sense cap referència a cap normativa que ho recolzi, ni a cap estudi ni autor que ho justifiqui. Simplement, és el seu Pla Intensiu de Millora. I llavors, en pocs dies, surten instit...

La Web d'un Institut: oblidar el que implica comunicar

Després de més de 10 anys treballant al Sector Financer, el mes de Setembre del 2012 vaig iniciar una nova aventura: la de convertir en professió la meua vocació. Llicenciada en Psicologia a l'any 2000 vaig estudiar una carrera que em permetés sentir-me útil més enllà del meu sou. Les coses no estan sent gens fàcils però no intentar-ho hagués fet que sempre me n'hagués penedit. Tinc pendent i en ment un post sobre com de paralels poden arribar a ser les formes de treballar en aquests dos mons que conec tan diferents. Però serà més endevant. Últimament els treballs del Màster de Formació de Professorat absorbeixen tot el meu temps de Lectura/Escriptura. Compartiré aquí una de les reflexions que he fet al meu Blog de Pràcticum. Una reflexió que crec, serveix a molts Instituts. N'hi haurà més.... sobretot, el que penso de la Inclusivitat (que no integració) educativa, i quan acabi, sobre la meua experència a la UOC... Edat de l’Institut L’Institut ...

#NoPrimàriesPSC

En un post antic que vaig fer coincidint també amb un període de campanya o pre-campanya electoral ja demanava als partits polítics que aprenguessin a escoltar. .. que sobretot quan la campanya tenia lloc a les xarxes socials en general, i a Twitter en particular, aprenguessin a escoltar, a interactuar, argumentar, etc. Reconec amb sinceritat, que hem avançat en aquest sentit. Si hi continuen havent consignes, aquestes no són tan estrictes, de forma que tots els militants dels diferents partits ja no es dediquen a repetir tuits i, per tant, no es fa tan avorrida la política a TW. Ans al contrari, començo a apreciar que definitivament, la autocrítica dins un partit avui per avui i de forma pública només té lloc a Twitter. I com no seria just dir que això ho percebo a tots els partits, on afortunadament es veu clarament és al PSC. Dic afortunadament expressant  una apreciació completament personal: Perquè per més que la teoria repetida per aquells que manen digui qu...

A qui beneficia l'horari intensiu a escoles i instituts??

Al mes de maig, l'escola on duc el meu fill va defendre per escrit en una comunicació que conservo, els beneficis de fer jornada continuada a un centre de primària. Finalment... i de moment aquest curs, només alguna escola de primària fa jornada continuada a Catalunya com a prova pilot,  però en canvi a secundària, uns 380 centres han començat a fer jornada continuada aquest curs 2012-2013 el que es tradueix en  un 60% del total dels instituts de Catalunya. La meva posició és absolutament contraria a aquesta forma d'organitzar les classes. Per poder-me explicar, prendré com a guió els punts en el mateix ordre d'aquella comunicació que l'escola va elaborar  i entregar el maig passat ( sense més implicació que tenir aquest guió) i us mostraré alguns tuits, blogs, etc de persones del món educatiu que també s'han manifestat públicament al respecte. * No és només una reordenació d'horaris si no un compromís de la comunitat escolar amb el Projecte Educatiu i un ...