Ir al contenido principal

Valoració personal del Taller 2.0 i Videobloggers

Ara mateix fa tot just 24h que acabavem d'encetar el Taller 2.0 i Videoblogs amb la Sònia, en el marc de les II Jornades de la Pendesfera. Tot i que m'encantarà tornar a veure els videos per a poder valorar amb més distància com va anar tot m'agradaria poder deixar aqui unes petites reflexions personals sobre el taller que varem dur a terme. I dic personals eh.
A modus general, crec que les Jornades van ser un èxit. Que certament totes les taules van ser interessants aportant idees i temes d'actualitat , l'assistència i la participació molt complerta
( participació activa a les taules, online i mitjançant la televisió de El Vendrell ) , l'organització molt bona com a resposta a tota la feina que hi havia darrera.. inclus l'entorn i el temps que vam tenir van ser espectaculars.
Concretant en el taller 2.0, i valorant tant les aportacions que s'anaven fent mentre es feia el taller com les que personalment vaig anar rebent a posteriori em sento parcialment satisfeta.
Sabiem que era complicat organitzar un taller per tantes persones en poc més d'una hora i sense saber exactament el perfil tecnologic dels asistents. Tot i així, vam apostar per apropar aquestes eines al public que simplement les ha sentit anomenar. Evidentment en tant poc temps no pots tenir un bloc acabat, ni saber com funciona realment el microblogging, ni tan sols absorvir el què impliquin les xarxes socials i moltissimes altres eines que ni tan sols es van poder anomenar, com un actualment molt millorat Friendfeed o una pagina personal a Netvibes. Es tractava d'aprofitar el coneixement dels membres de la taula i de la majoria dels assistents per tal de construir la idea de web 2.0 (crec que el vídeo inicial donava resposta a això, amb una visió de futur que podia donar molt per debatir), blog, microblogging, etc. El taller contemplava a la seva segona part la partipacio de tres dels videobloggers més seguits a la xarxa (Ravennius, Zitun i Jesús Ferré) que van fer unes intervencions més que aplaudides.

Què corretgiria per properes ocasions?
- Si es tornes a fer amb el mateix format, insistiria en que aquesta fos una de les taules inicials. Aquelles persones que no han acabat d'entrar en el "món twittero, bloggero o facebookero" tindrien un espai i un temps únics en el marc de les Jornades per a poder consultar i compartir dubtes.
- Procuraria separar més clarament a qui va adreçat cada apartat, per tal que els assistents poguessin decidir si volien o no participar. Potser hagués faltat més gent inexeperta que pogués recolzar-se en l'experiència d'altres. Per tant, considero que realment les aportacions de tots van ser extraordinariament vàlides, el que no sé és si van arribar a tots aquells que haurien d'haver arribat.
- Fomentaria molt més activament un debat entre els videobloggers amb els assitents.
- Segurament proposaria organitzar aquests tallers d'una altra manera: crec que seria interessant que els tallers es duguessin a terme al llarg de les jornades simultaniament a les taules-conferències. M'agradaria que fossin monotematiques, amb diferents nivells a diferents hores ( de 1oh a 11h Alta i creació de Blog, d'11h a 12h Twitter, de 12h a 13h aprondiment per qui ja té blogs, etc). Clar que això precisaria d'un espai a part i altres consideracions, però crec que podrien arribar a ser molt més interessants.

Comentarios

Jordi Planas Manzano ha dicho que…
Va estar molt be, trobo mol encertades les conclusions.

No mes diré una cosa: Quan vau començar no vaig "entrar" però ho anava-ho fent tan be, que poc a poc vaig "entrar" i desprès quasi em passo de participar-hi massa. ;-)

Felicitats!
Anónimo ha dicho que…
Silvieta!!!!
Totalment dacord amb el que dius,possiblement si haguessim sabut el nivell tecnologic del public ho podiem haver plantejat de la manera que dius.

Ha estat un plaer compartir la taula amb tu!guardaré un molt bon record d'aquest dia,i ja saps que tens la meva amistat per sempre!(ai,que tendre me posat!):)

Una abraçada

Sonia
Què t'anava a dir ha dicho que…
Molt bé. Ho vareu fer molt bé tu i la Sònia. La més cordial enhorabona i a treballar aquest aspecte de les vostres potencialitats. Endavant i seguim en contacte.
Maimónides ha dicho que…
A mi també em va semblar molt bé... es mes, la meva dona, a la que estic introduïnt en aquest mon, quan vaig explicar el taller, em va dir que "que llàstima que no ho fesin abans".

Endavant, us aniré seguint a tots i cadascú de vosaltres.
Raül Buira ha dicho que…
Moltes felicitats a les dues. Va ser una taula genial i molt divertida. Jo personalment tinc twitter desde la vostra taula.
Felicitats!!!
[sandreta] ha dicho que…
Hola, Sílvia. Torno a felicitar-vos per la vostra proposta.
Estic d'acord que s'hauria de distingir a qui va adreçada cada taula.
Moltes felicitats!!!
Jordi Perales ha dicho que…
Doncs jo crec que en totes les trobades d'aquest tipus hi ha d'haver un espai de divulgació com el que vau fer.

És evident que hi havia un tipus de públic al qual, el taller els hi sobrava, però no és menys cert que no tothom és expert i que alguns, acudeixen a aquestes trobades també per a aprendre.

Si no, sempre acaben sent trobades endogàmiques on acaben participant els mateixos.

Jordi
Jordi ha dicho que…
va estar molt be, la veritat es que us ho veu currar molt, era un taller en que tothom esperava aprendre coses, jo per exemple vaig donar-me d'alta al twitter despres d'escoltar-vos...

moltes felicitats per la feina ben feta

Jordi Sonet

www.jordisonet.blogspot.com
RK ha dicho que…
M'ha agradat l'idea de fer tallers simultanis, o dedicar unes hores on es poguessin compartir experiències i ensenyaments.

Cal dir que això obligaria a fer una difusió de les jornades molt important per fer-les arribar a les persones que no estan en el mon del Web 2.0, i així engrescar-les.

Afegir que la vostra taula va ser una de les més entretingudes i participatives, tot i que el vídeo inicial no va crear les reaccions que segurament esperàveu.

Salut
Daniel García Peris ha dicho que…
Hola Silvia,

Ja ho vaig fer en el seu moment, però no vull deixar passar l'oportunitat de deixar-te al bloc el meu agraïment més sincer per la teva col.laboració a les 2es Jornades de la Penedesfera.

He trigat una mica perquè estic acabant de fer l'arxiu de l'esdeveniment i has posat 'Pendesfera' en comptes de 'Penedesfera' i se'm havia passat. Me n'he adonat però que no és una errada aillada. Potser haurem de registrar el domini... :-)

Salutacions i bon estiu!

Entradas populares de este blog

Crisi... sí

Soc una persona positiva. Els que me coneixen ho saben i els que no ho deuen haver notat per la majoria de posts que escric. Porto uns dies evitant escriure aquest post, però no me sento gens positiva. I sento que és algo que es respira, que es palpa a poc que parlis amb qui tens al costat. Evito escriure'l per què no m'agrada escriure de política aquí i evitaré el fer-ho, tot i així, trobo que la situació que estem visquent em desborda i potser no només ho veig jo així. Són massa coses les que es van acumulant i fan que el que potser em semblava una mena de petita "histèria col·lectiva" ho comenci a trobar greu. La vaga de transportistes està sent només la punta d'un iceberg, i les seves conseqüencies són importants. No criticaré mai a ningú que fassi vaga per lluitar per algo, el que no acabo d'entendre és aquesta necessitat de perdoneu l'expressió "putejar" als altres. Que ens quedem sense benzina els que cada dia hem d'anar a treballar en...

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos New Africa/Shutterstock Sylvie Pérez Lima , UOC - Universitat Oberta de Catalunya La vuelta al cole de septiembre del 2020, y el curso 2020–2021, estuvieron marcados por los termómetros, las mascarillas, los grupos burbuja, medidas estrictas para las entradas y las salidas, recorridos marcados dentro de los centros educativos, ausencia de salidas y excursiones, y distancias de seguridad en todo y para todo. Una situación que, aunque fue algo más tranquila el curso 2021–2022, supuso un gran esfuerzo para toda la comunidad educativa. Han pasado ya (o sólo) tres años, y parece que el nuevo curso iniciado en septiembre se asemeja a los anteriores a la pandemia. Pero hay algo diferente: inicia su escolarización la “generación pandemia”, los niños y niñas nacidos durante el confinamiento. Cómo ha afectado a los más pequeños Hemos podido observar a lo largo de...

La gestió de l'alumnat amb trastorn de conducta i/o conductes disruptives

No hi ha dubte que l'alumne que ens diu que no, que ens fa sorolls, que ens contesta, que parla quan no hauria de fer-ho, el que ens sembla que ens desafia, el que troba allò que precisament ens farà alterar la gestió de l'aula, el que sembla que no vol aprendre, que ens molesta... és l'alumne que ens suposa un major repte com a docents a les aules. L'anomenat alumne disruptiu és el que ens posa a prova sovint, però aquell amb un reconeixement NEE o diagnòstic de Trastorn de Conducta ens situa sovint davant la sensació que no aconseguirem que aprengui, i ens farà qüestionar-nos si ho fem bé si hi reflexionem, però també ens podrà portar a dir que simplement, no hi ha res a fer amb ell. I tirar la tovallola. Abocant llavors  l'alumne a l'expulsió permanent, i a poques solucions que acabin conduint a l'èxit educatiu i l'evitació de l'abandonament escolar.  Sense tenir receptes vàlides per tothom ni varetes màgiques que ho solucionen tot, us p...