Ir al contenido principal

Dies tràgics

No puc deixar acabar el dia sense un record al bebé que va neixer per cesarea el 29 de Juny d'aquest any, un dia abans que la seva mare acabés sent la primera víctima mortal de la Grip A i que avui s'ha reconegut que ha mort per haver rebut l'alimentació en vena en lloc de sonda nasal.

Escandalós...està clar que això desencadenarà un debat que fa temps s'hauria d'haver encetat. No només respecte l'experiència que té un treballador, si no sobretot en com s'adquireix l'experiència ( acabes desenvolupant el treball per què l'has de fer,corrents i amb poca supervisió i suport, aprens a base d'errors i a vegades els errors no tenen volta enrera) i en la poca consideració i reconeixement del risc que té la feina, de la responsabilitat que es té, sovint a més molt mal pagada.
Però el que avui me crida l'atenció, el que em remou per dins és la desgràcia de la familia, del pare que segurament es va aferrar a la vida del seu fill per tal de superar la mort de la seva dona i mare del nen , de l'avia, mare de la dona que havia mort de Grip A (inteligentment canviat el nom, porcina no sonava gaire bé i ja se sabia que s'hauria de continuar nomenant durant temps. Aviar encara es passable, però patir o morir de Grip porcina sona molt pitjor..). Sembla l'acumulació de la desgràcia i em posa els pels de punta i sincerament, em quedo sense paraules.

A tot això, fa pocs dies mor un noi a Pamplona donant-li els mitjans de comunicació tal cobertura que casi el converteixen en heroi nacional. Està clar que no comparteixo aquest tractament, minuts de silenci ni concentracions. Encara em sorpren que no hi hagin més "accidents" amb aquesta mena de festes, i de fet, mentre uns ploren la mort, i fan minuts de silenci, altres, o potser els mateixos, tornen a riure i correr devant dels toros com si es tractés de l'època medieval.

L'autèntica tragèdia és la primera. No la segona.

Comentarios

Què t'anava a dir ha dicho que…
esperem que vingui aviat una mica d'alegria

Entradas populares de este blog

Crisi... sí

Soc una persona positiva. Els que me coneixen ho saben i els que no ho deuen haver notat per la majoria de posts que escric. Porto uns dies evitant escriure aquest post, però no me sento gens positiva. I sento que és algo que es respira, que es palpa a poc que parlis amb qui tens al costat. Evito escriure'l per què no m'agrada escriure de política aquí i evitaré el fer-ho, tot i així, trobo que la situació que estem visquent em desborda i potser no només ho veig jo així. Són massa coses les que es van acumulant i fan que el que potser em semblava una mena de petita "histèria col·lectiva" ho comenci a trobar greu. La vaga de transportistes està sent només la punta d'un iceberg, i les seves conseqüencies són importants. No criticaré mai a ningú que fassi vaga per lluitar per algo, el que no acabo d'entendre és aquesta necessitat de perdoneu l'expressió "putejar" als altres. Que ens quedem sense benzina els que cada dia hem d'anar a treballar en...

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos New Africa/Shutterstock Sylvie Pérez Lima , UOC - Universitat Oberta de Catalunya La vuelta al cole de septiembre del 2020, y el curso 2020–2021, estuvieron marcados por los termómetros, las mascarillas, los grupos burbuja, medidas estrictas para las entradas y las salidas, recorridos marcados dentro de los centros educativos, ausencia de salidas y excursiones, y distancias de seguridad en todo y para todo. Una situación que, aunque fue algo más tranquila el curso 2021–2022, supuso un gran esfuerzo para toda la comunidad educativa. Han pasado ya (o sólo) tres años, y parece que el nuevo curso iniciado en septiembre se asemeja a los anteriores a la pandemia. Pero hay algo diferente: inicia su escolarización la “generación pandemia”, los niños y niñas nacidos durante el confinamiento. Cómo ha afectado a los más pequeños Hemos podido observar a lo largo de...

La gestió de l'alumnat amb trastorn de conducta i/o conductes disruptives

No hi ha dubte que l'alumne que ens diu que no, que ens fa sorolls, que ens contesta, que parla quan no hauria de fer-ho, el que ens sembla que ens desafia, el que troba allò que precisament ens farà alterar la gestió de l'aula, el que sembla que no vol aprendre, que ens molesta... és l'alumne que ens suposa un major repte com a docents a les aules. L'anomenat alumne disruptiu és el que ens posa a prova sovint, però aquell amb un reconeixement NEE o diagnòstic de Trastorn de Conducta ens situa sovint davant la sensació que no aconseguirem que aprengui, i ens farà qüestionar-nos si ho fem bé si hi reflexionem, però també ens podrà portar a dir que simplement, no hi ha res a fer amb ell. I tirar la tovallola. Abocant llavors  l'alumne a l'expulsió permanent, i a poques solucions que acabin conduint a l'èxit educatiu i l'evitació de l'abandonament escolar.  Sense tenir receptes vàlides per tothom ni varetes màgiques que ho solucionen tot, us p...