Ir al contenido principal

Una imatge , un post.

Fa molt de temps que no he actualitzat el bloc. Molts dels que el llegiu o que em coneixieu sabeu que he patit un accident de circulació que m'ha fet aparcar una mica tota la meva quotidianitat. Ara la normalitat torna i espero que també la freqüència dels posts... tot depen, com sempre, del dia a dia. Hi han moltes coses que he anat sentint i llegint que m'han cridat l'atenció, que hagués dedicat temps a escriure-hi i que potser faré, com per exemple la importància de corretgir la llei del menor... però les noticies successives sobre bebés recent nascuts abandonats em trenquen el cor.


Aquest matí s'ha trobat un altre bebé , mort, al mitg d'escombraries i dins una bossa de plàstic. Esgarrifa comprovar que buscar "bebé muerto contenedor basura" té com a resultat 80.700 entrades a Google, i encara més quan recordo que tan sols fa 5 dies, també a València es va trobar un bebé que havia estat abandonat, tot i aquest va ser rescatat a temps. No arribo a entendre com és pot arribar fins al final d'una gestació i ser capaç de desfer-te del fill que has tingut d'aquesta manera. Tantíssims cops hem sentit com s'han matat o abandonat (que pel cas, casi és el mateix) a bebés acabats de neixer que m'he preguntat ara i mil cops per què no donen als seus bebés en adopció. Assumeixo que poden haver-hi situacions més o menys complicades per una dona que l'impedeixin fer-se carreg d'una maternitat que possiblement ni va triar, però per què, havent complert la gestació, no donen els fills quan tothom sap que és perfectament legal ? Crec que és una opció que ni es recorda. Només quan sentim aquestes noticies ens fem la pregunta... però per què doncs, quan als diaris o informatius televisats surten aquests fets no es sobreimpresiona què ha de fer, on ha de trucar, una dona que estigui pensant en desfer-se del fill que està a punt de tenir?
Lamentablement, porto més de quinze minuts navegant per Google, una eternitat, sense trobar quin protocol ha de seguir una dona en aquesta situació. Facilment trobo els passos per tal d'adoptar un nen o nena, però no com fer per entregar-lo. Per què no està exposat obertament?
Puc indicar-vos que habitualment és en el moment de parir que la mare ho comunica a l'hospital que fa venir l'assistent social per tal de cerciorar-se de que la decisió de la dona és ferma i posteriorment és el jutge de guardia qui accepta la donació. Si no recordo mal, la dona té 30 dies per fer-se enrera. En qualsevol cas a Catalunya es pot contactar amb l'Institut Català de l'Acolliment i l'Adopció o acudir a l'assistent social de cada municipi qui serà qui orienti en el procés.
Aquestes noticies em fan tenir present una pel·lícula que he vist recentment : El extraño caso de Benjamin Button. A l'inici de la història, en un part complicat la mare mor i el pare en veure el bebé el deixa en un asil. El bebé és tremendament lleig, és un avi en el cos d'un nadó.
No us vull espatllar la pel·lícula si no l'heu vista, però és meravellós la forma com s'explica el paralelisme entre la vellesa i la infància, la manera com la figura d'una mare s'expresa simplement en l'amor (per això he triat la imatge que he triat per il·lustrar el post) , la bellesa de cadascun dels detalls que van conformant la nostra vida, la importància de la gent amb la que ens anem creuant... tot això acaba formant un cercle perfecte, com la imatge de l'huracà Catrina que constant i permanentment envolta la història.

Comentarios

Què t'anava a dir ha dicho que…
Molt bé. Ja era hora que hi tornessis. vagi molt be.
Ferran Porta ha dicho que…
No entenc com una mare (o un pare) poden seguir amb la seva vida després de deixar el seu fill, una criatura desvanguda, abandonada. I dins d'un contenidor!

L'ésser humà pot ser esgarrifosament pervers.
Ferran Porta ha dicho que…
PS: Per cert, espero que ja estiguis recuperada de l'accident.

Entradas populares de este blog

Crisi... sí

Soc una persona positiva. Els que me coneixen ho saben i els que no ho deuen haver notat per la majoria de posts que escric. Porto uns dies evitant escriure aquest post, però no me sento gens positiva. I sento que és algo que es respira, que es palpa a poc que parlis amb qui tens al costat. Evito escriure'l per què no m'agrada escriure de política aquí i evitaré el fer-ho, tot i així, trobo que la situació que estem visquent em desborda i potser no només ho veig jo així. Són massa coses les que es van acumulant i fan que el que potser em semblava una mena de petita "histèria col·lectiva" ho comenci a trobar greu. La vaga de transportistes està sent només la punta d'un iceberg, i les seves conseqüencies són importants. No criticaré mai a ningú que fassi vaga per lluitar per algo, el que no acabo d'entendre és aquesta necessitat de perdoneu l'expressió "putejar" als altres. Que ens quedem sense benzina els que cada dia hem d'anar a treballar en...

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos New Africa/Shutterstock Sylvie Pérez Lima , UOC - Universitat Oberta de Catalunya La vuelta al cole de septiembre del 2020, y el curso 2020–2021, estuvieron marcados por los termómetros, las mascarillas, los grupos burbuja, medidas estrictas para las entradas y las salidas, recorridos marcados dentro de los centros educativos, ausencia de salidas y excursiones, y distancias de seguridad en todo y para todo. Una situación que, aunque fue algo más tranquila el curso 2021–2022, supuso un gran esfuerzo para toda la comunidad educativa. Han pasado ya (o sólo) tres años, y parece que el nuevo curso iniciado en septiembre se asemeja a los anteriores a la pandemia. Pero hay algo diferente: inicia su escolarización la “generación pandemia”, los niños y niñas nacidos durante el confinamiento. Cómo ha afectado a los más pequeños Hemos podido observar a lo largo de...

La gestió de l'alumnat amb trastorn de conducta i/o conductes disruptives

No hi ha dubte que l'alumne que ens diu que no, que ens fa sorolls, que ens contesta, que parla quan no hauria de fer-ho, el que ens sembla que ens desafia, el que troba allò que precisament ens farà alterar la gestió de l'aula, el que sembla que no vol aprendre, que ens molesta... és l'alumne que ens suposa un major repte com a docents a les aules. L'anomenat alumne disruptiu és el que ens posa a prova sovint, però aquell amb un reconeixement NEE o diagnòstic de Trastorn de Conducta ens situa sovint davant la sensació que no aconseguirem que aprengui, i ens farà qüestionar-nos si ho fem bé si hi reflexionem, però també ens podrà portar a dir que simplement, no hi ha res a fer amb ell. I tirar la tovallola. Abocant llavors  l'alumne a l'expulsió permanent, i a poques solucions que acabin conduint a l'èxit educatiu i l'evitació de l'abandonament escolar.  Sense tenir receptes vàlides per tothom ni varetes màgiques que ho solucionen tot, us p...