Ir al contenido principal

Tornada a la rutina

Dilluns i 1 de setembre. Sona a dia fatídic per massa gent. Personalment també jo començaré aquest any el dia 1 després de 15 dies de vacances.

Fa un any, setembre va significar canviar de feina: d'empresa, de companys, de jefes, de ciutat, d'horari... aquest any tornar a la feina significa consolidar un treball que porto pocs mesos desenvolupant tot i que m'hi sento que fa molt de temps que faig. Tornar significa també retrobar un equip de treball i una forma de treballar a la que he intentat formar part a la vegada que aporto el meu punt de vista lliurement, i signifiquen retrobar unes persones que poc a poc acaben forman part del dia a dia...
Això també m'ha fet pensar en tota la gent que s'ha quedat enrera a la meva vida. He tingut companys de feina que simplement han estat segons a la meva cotidianitat , però d'altres van esdevenir veritables amics. Passem tantes hores a la feina que acaba sent una mena de segona llar... i és genial quan hi trobes afinitat.Per què després costa tant de continuar compartint moments vitals? lamento profundament perdre persones que han estat tant importants! tot i que... potser senzillament estem fent un simple parentesi i en qualsevol moment la fluidesa torna a ser natural.
Això també és rutina. I no és dolenta. L'altre dia vaig fer un comentari al plurk on deia que tornar a la feina també tenia coses bones. Sé que es dificil de compartir l'opinió així , sense pensar-hi, però cal saber trobar allò que dona sentit als nostres dies. Tornar a la feina implica establir una rutina, que no necessariament és un avorriment. La rutina, la normalitat en els dies ens tramet seguretat, tranquilitat i retrobar-nos amb esdeveniments, fets i persones que són les que realment construeixen la nostra vida. Si hem tingut vacances hem de saber-les gaudir, i ens oxigenen i ens donen forces per als moments dificils. Però els moments dificils no són els rutinaris, els de cada dia, els dificils venen de cop i són les persones que formen part de la nostra normalitat, els llocs, les ciutats, les nostres petites costums les que ens ajuden també a tirar endevant. Tornar a la normalitat té sovint moltes coses que ens fan feliç i no les podem o no les sabem dir..
I tot i que sempre sembli igual... no ho és. Evolucionem, i també aquells que estan al nostre voltant. El meu fill començarà la guarderia, tot un esdeveniment familiar sens dubte, jo penso seriosament en fer el CAP... no deixem mai de tenir petits reptes, metes, objectius, i sobretot somnis i en qui compartir-los i fer-los realitat poc a poc.

Comentarios

Ferran Porta ha dicho que…
Syl, podria firmar el teu post com si en fos l'autor. Trobo especialment encertat quan dius que la rutina transmet seguretat. Això és molt important i, en canvi, acostumem a quedar-nos amb allò que "la rutina és avorriment". Com tot a la vida, el millor és poder combinar temps de rutina amb temps per l'espontaneïtat.
Alles gute am 1. September! (que vagi bé dilluns, vaja :-)
Xavi ha dicho que…
Donem-nosforces per encarar aquest mes de setembre!!
Per cert... tenia entès que la llicnciatura en psicologia allibra d'haver de fer el cap. Estàs segura que l'has de fer?
Isaura ha dicho que…
Hola Silvye, avui també és el primer dia de la Mariona a la guarderia.
Per apuntar-te a la borsa del departement d'educació no cal el CAP amb psicologia, jo no el vaig necessitar fa dos anys, no sé si ara haurà canviat.
Per mi sí que se'm fa difícil aquest setembre perquèém separo de la nena per primera vegada :-(
Sese ha dicho que…
Tornar a la feina no és una notícia dolenta, ara per ara. Això sí, la setmana vinent a ben segur queq opino el contrari.

Apa, a reveure
Mikel ha dicho que…
endavant i anims per que venen temps dificils!!!
Javi ha dicho que…
Eis! Perdó per contestar tan tard però gaudia de les vacances, i incomunicat de la resta del món (no sé si és bo o dolent, però bé).
El títol de la cançó és al meu blog, tot i així, com no em costa res posar-te el títol, així faré. Es titula "les voyages en train" i es de Grand Corps Malade. És molt maca, ja ho veuràs!

Aprofitant l'ocasió, dir-te que m'he llegit algunes entrades i realment m'agraden molt, cosa per la qual t'agrego al meu llistat de blogs a fi de gaudir llegint.

Salut, Javi

Entradas populares de este blog

Crisi... sí

Soc una persona positiva. Els que me coneixen ho saben i els que no ho deuen haver notat per la majoria de posts que escric. Porto uns dies evitant escriure aquest post, però no me sento gens positiva. I sento que és algo que es respira, que es palpa a poc que parlis amb qui tens al costat. Evito escriure'l per què no m'agrada escriure de política aquí i evitaré el fer-ho, tot i així, trobo que la situació que estem visquent em desborda i potser no només ho veig jo així. Són massa coses les que es van acumulant i fan que el que potser em semblava una mena de petita "histèria col·lectiva" ho comenci a trobar greu. La vaga de transportistes està sent només la punta d'un iceberg, i les seves conseqüencies són importants. No criticaré mai a ningú que fassi vaga per lluitar per algo, el que no acabo d'entendre és aquesta necessitat de perdoneu l'expressió "putejar" als altres. Que ens quedem sense benzina els que cada dia hem d'anar a treballar en...

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos

La ‘generación pandemia’ comienza la escuela: a qué debemos estar atentos New Africa/Shutterstock Sylvie Pérez Lima , UOC - Universitat Oberta de Catalunya La vuelta al cole de septiembre del 2020, y el curso 2020–2021, estuvieron marcados por los termómetros, las mascarillas, los grupos burbuja, medidas estrictas para las entradas y las salidas, recorridos marcados dentro de los centros educativos, ausencia de salidas y excursiones, y distancias de seguridad en todo y para todo. Una situación que, aunque fue algo más tranquila el curso 2021–2022, supuso un gran esfuerzo para toda la comunidad educativa. Han pasado ya (o sólo) tres años, y parece que el nuevo curso iniciado en septiembre se asemeja a los anteriores a la pandemia. Pero hay algo diferente: inicia su escolarización la “generación pandemia”, los niños y niñas nacidos durante el confinamiento. Cómo ha afectado a los más pequeños Hemos podido observar a lo largo de...

La gestió de l'alumnat amb trastorn de conducta i/o conductes disruptives

No hi ha dubte que l'alumne que ens diu que no, que ens fa sorolls, que ens contesta, que parla quan no hauria de fer-ho, el que ens sembla que ens desafia, el que troba allò que precisament ens farà alterar la gestió de l'aula, el que sembla que no vol aprendre, que ens molesta... és l'alumne que ens suposa un major repte com a docents a les aules. L'anomenat alumne disruptiu és el que ens posa a prova sovint, però aquell amb un reconeixement NEE o diagnòstic de Trastorn de Conducta ens situa sovint davant la sensació que no aconseguirem que aprengui, i ens farà qüestionar-nos si ho fem bé si hi reflexionem, però també ens podrà portar a dir que simplement, no hi ha res a fer amb ell. I tirar la tovallola. Abocant llavors  l'alumne a l'expulsió permanent, i a poques solucions que acabin conduint a l'èxit educatiu i l'evitació de l'abandonament escolar.  Sense tenir receptes vàlides per tothom ni varetes màgiques que ho solucionen tot, us p...